Ad_Infinitum
Moderator
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 84
|
|
Moto-Race Game Tutorial by Ad_Infinitum Ca sa va fie mai usor sa creatzi un joc de tip driver sau ceva legatde simulare.. am facut acest tutorial care... zic eu .. poate sta la baza oricarui programator incepator in limbajul DarkBasic.Masinile etc. le putetzi face cu MilKShape etc. , cu care credetzi voi ca va pricepetzi cel mai bine.
Pasul 1
Deoarece orice joc are nevoie de un matrix vom crea unu prin comanda :
make matrix 1,4000,4000,30,30 randomize matrix 1,2
|
Pasul 2
Ca sa nu ne arate jocul ca o schita grafica va trebui sa texturam graficul prin comenzile :
Load image "media/texturi/nisip.bmp",1 Prepare matrix texture 1,1,1,1 Fill matrix 1,0,1
|
Pasul 3
Acum vom introduce in joc o casa in format DirectX:
Rem Incarca orasul load object "media\oras\casa1.x",2 set object cull 2,0 position object 2,600,200,600 scale object 2,5000,5000,5000 xrotate object 2,90
|
Note: 1) Comanda Scale Object va ofera posibilitatea de a-i acorda unui obiect o anumita dimensiune. 2) Comanda Load Object incarca in scena un anumit model,(de preferat sa fie un fisier DirectX) Atentie! Nu uitati sa-i acordati corect numarul obiectului ca sa nu se incurce cu alt obiect.De exemplu comenzile:
load object "media\oras\casa1.x",2 load object "media\plante\brad_mare.x",2
|
Aceste comenzi vor incarca in joc 2 obiecte decrarandule ca fiind unul singur,astfel pe parcurs vetzi primii doar erori. Comezile sunt scrise corect in urmatorul mod:
load object "media\oras\casa1.x",1 load object "media\plante\brad_mare.x",2 etc.. load object "media\oras\casa1.x",55 load object "media\plante\brad_mare.x",56
|
Incarcand 56 de modele... sper ca v-atzi prins 3)Cu ajutorul comenzii Position Object veti putea seta pozitia obiectului introdus.
Pasul 4 Ca sa nu stam toata ziua si s ane uitam doar la o casa introdusa intr-o scena,va trebui sa introducem si un "player". Comenziile de incarcare sunt asemanatoare.
Rem Incarca Obiectul load object "media\modele\bike2.x",1 set object cull 1,0 set object light 1,0 scale object 1,8850,8850,8850 yrotate object 1,300
|
Pasul 5
In pasul 5 va trebui sa setam tastele care sa controleze obiectul folosit pe post de personaj.In cazut nostru personajul folosit pe post de player este un motociclist,dar voi il putetzi inlocui cu e vreti voi.
Deschidem corpul dintre Do si Loop si scriem
Rem Corpul Loop DO caY# = camera angle y() if spacekey()=1 then move object 1,20 if controlkey()=1 then move object 1,40 if shiftkey()=1 then move object 1,30 if upkey()=1 then move object 1,5 if downkey()=1then move object 1,-5 if leftkey()=1 then yrotate object 1,wrapvalue(object angle y(1)-1) : walk=1 if rightkey()=1 then yrotate object 1,wrapvalue(object angle y(1)+1) x#=object position x(1):y#=object position y(1):z#=object position z(1):a#=object angle y(1):d#=-200.0:h#=185.0:s#=500.0 Print "(C)" set camera to follow x#,y#,z#,a#,d#,h#,s#,1 if mouseclick()=1 then wait 10
loop
|
Aceste comenzi vor face ca modelul sa fie controlat de la sagetzile de la tastatura si sa scrie jos in stanga (C) .
Am mai terminat un mic tutorial,si sper sa va faca sa intzelegetzi ca DarkBasic este cel mai usor limbaj de programare ,special facut pentru crearea jocurilor in platforma Windows.
Tutorialul este facut de Ad_infinitum si este sub protectia (C) Alpha Thema Romania
_______________________________________ Vizitati pentru mai multe tutoriale )
|
|